2020 február 1-ével kezdetét veszi a horvátországi Fiume Európa Kulturális Fővárosa éve. A nyitóünnepséget követően az év egyik legjobban várt eseménye a farsangi karnevál és felvonulás. Fiumei barátaink meghívtak minket is, hogy részesei legyünk az ünnepi ceremóniának. Ezért a Veszprém-Balaton 2023 EKF programiroda,

NYÍLT PÁLYÁZATI FELHÍVÁSBAN keresi azt a 30-45 fő közötti csapatot, aki

– 2020. február 23-án

– Veszprémet és/vagy a Balatont legjobban bemutató látványos jelmezekkel

– és karneváli műsorszámmal

képviseli Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosát.

Amit biztosítunk:

– az egész csapat számára oda-vissza utazást busszal Fiumébe

– szállást és ellátást

– felkészülés, anyag-és munkaköltségének fedezetét

Amit elvárunk:

– Veszprémre, Balaton és/vagy a bakonyi régióra jellemző elemek, a város és/vagy régió hangulatát, sajátosságait szerintetek legjobban tükröző műsorelem, mely megjelenhet a karneváli felvonulás műsorában.

Kizárt témák és eszközök:

– közízlés megsértésére alkalmas eszközök, látványelemek, műsorszámok

– pirotechnikai eszközök, nyílt láng, tűz és hasonló veszélyes eszközök/elemek használata

Hogyan lehet pályázni?

Mindenképp csapatok, csoportok jelentkezését várjuk! Nem szükséges, hogy egy helyről jöjjetek, a lényeg az egységes koncepció és a közös megvalósítás.

Nem egyéni ötleteket várunk, hanem olyanokat, amik mögött már ott van a csapat.

Ideális csoportlétszám 30-45 fő között mozog – hogy látszódjon is a felvonulásban. A pályázati anyag elkészítéséhez itt találtok inspirációt: http://bit.ly/karneval_kepek

Küldjétek el ötleteiket a palyazat@2023veszprem.hu e-mail címre „Fiume 2020 Karnevál” tárgy megjelöléssel 2019. október 31-ig.

A pályázat elérhető minden a térséghálóban szereplő város és közösség számára.

Az ötlet leírása során az alábbiakat adjátok meg:

1. Csapat neve és a mögötte álló intézmény/szervezet (amennyiben van mögötte intézmény/szervezet)

2. Felelős kapcsolattartó neve, telefonszáma, e-mail címe (amennyiben releváns: szervezetben betöltött szerepe)

3. A projekt lebonyolításáért felelős személy(ek) meghatározása

4. Felvonulási tematika meghatározása és indoklása

5. Tervezett csapat létszáma (és annak rövid körülírása, hogy honnan jön össze a létszám)

6. Felkészülési időszak terveinek rövid bemutatása: jelmezek, eszközök beszerzésének/elkészítésének ütemezése, szükséges erőforrások bemutatása

7. Felkészülés becsült költségei költségtételenként bemutatva

8. Hangulatképek a tervezett tematikához kapcsolódva (például az Internetről letölthető képek csatolása annak érdekében, hogy el tudjuk képzelni a terveket)

A pályázatok beérkezését követően a legérdekesebbnek ítélteket személyes találkozóra hívjuk meg, hogy jobb képet kapjunk az elképzelésekről és meggyőződjünk azok megvalósíthatóságáról. A támogatás formája attól függ, hogy mely csapat nyeri végül a versenyt. Nem szeretnénk kizárni a jogi személyiséggel nem rendelkező csoportokat sem, így egyedi megoldást alakítunk majd ki annak érdekében, hogy egyrészt gördülékenyen történhessen meg az előkészítés, másrészt pedig megfeleljünk a jogi és pénzügyi előírásoknak is.

A Veszprém-Balaton 2023 Zrt. csapat aktívan közreműködik a projekt menedzselésében, a pénzügyi elszámolásban, szükség esetén minden szakmai segítséget biztosít.

A Veszprém-Balaton 2023 Zrt. fenntartja azt a jogot, hogy a beérkező pályázatok közül egyet se válasszon ki, amennyiben úgy ítéli meg, hogy egyik sem felel meg a legfontosabb odaítélési kritériumoknak (lásd lent):

Azt a projektet szeretnénk támogatni, amely

– Veszprémet és/vagy Balatont érdekes és méltó módon képviselni képes

kreatív megjelenést biztosít, amely

költség-hatékonyan megvalósítható és

– amelynek lebonyolítása mögött megfelelő szervezőkészség és összetartó csapat biztosított.

Ötleteljetek, tervezzetek, rajzoljatok…és ha van kérdés, tegyétek fel a palyazat@2023veszprem.hu e-mail címen.